CargonizE2 installeres fra https://apps.shopify.com/cargonizE2
Du må ha API-nøkkelen din fra Logistra Cargonizer klar for å sette opp appen og fraktalternativene dine.
Denne finner du under "innstillinger" når du logger inn på cargonizer.no.
Har du ingen innlogging til Cargonizer.no?
Kontakt Logistra på support@logistra.no
1. Etter installasjonen av appen, må du først velge plan.
SETTINGS - Configuration
2. Deretter legger du inn API-nøkkelen din fra Logistra Cargonizer. Den ligger under "innstillinger i Cargonizer.no
3. Huk av for "Enable calculated shipping rates" for å vise fraktalternativer fra CargonizE2-appen i checkout, og vis hvor mange opphentingsalternativer, om noen, du ønsker å vise kunden. Opphentingsalternativer er typisk Rema 1000 Sted 1, Pakkeboks sted 2, osv.
SETTINGS - Location
4. Du må definere sendingsstedet ditt under Location.
Her velger du hvilken Shopify-lokasjon som skal oppfylle ordre, og hvilken printer som hører til denne lokasjonen.
SETTINGS - Shipping options / transport agreements
5. Her setter du opp fraktalternativene du ønsker å benytte deg av.
Ønsker du å vise fraktalternativet til kunden i kassen, huker du av for "Enable calculated shipping rates".
Ønsker du f.eks å rabattere frakt over et visst beløp, kan du også gjøre dette i "tiers". Eksempelet under gir f.eks fri frakt over 1000 kr.
Du kan fullføre en ordre på flere måter.
Du kan enten velge å klikke "Autofulfill with CargonizE2", eller "Fulfill with CargonizE2".
Autofulfill fullfører ordren med kundens valg, eller med din "Default Shipping Option", avhengig av hvilket oppsett du har, mens
Fulfill with CargonizE2 lar deg velge hvordan du vil sende varen, f.eks ved deloppfylling, flere kolli, sende fra et annet lager enn Shopify har foreslått, etc.
Når ordren er fullført med CargonizE2 legges sporingsnummer på ordren, og kunden får beskjed om at varen er oppfylt, på samme måte som om den skulle vært oppfylt manuelt.
For å deloppfylle en ordre, må du velge "Fulfill with CargonizE2" (ikke autofulfill).
Huk bort varen(e) som ikke skal være med i sendingen, og klikk "Fulfill orders".
For å sende med flere kolli, klikk "Fullfill with CargonizE2", og klikk på pakkesymbolet bak varelinjen(e) du vil dele opp.
Velg hvor mange ekstra kolli du har behov for på varelinjen:
1.
2.
3. Eksemplet gir da 2 kolli:
Du kan opprette en egen sending eller retur på en allerede oppfylt ordre rett fra Shopify.
Marker ordren du skal lage en ny sending eller retur på - og klikk "Fulfill with CargonizE2".
Deretter velger du Create Consignment, og velger hva slags sending du skal ha. Dersom du skal opprette en retursending, er det viktig at du velger en fraktmetode som støtter retur, f.eks pakke til hentested, eller pakke til bedrift, f.eks.
Velg "return" som sendingstype.
Ja!
Via vår samarbeidspartner har vi mulighet til å tilby svært konkurransedyktige priser på frakt fra Bring.